Szkolenie skierowane jest do pracodawców oraz pracowników w szczególności kadry zarządzającej, menedżerów wszystkich szczebli, specjalistów oraz pracowników działów HR, kontrolerów, prawników oraz innych osób zainteresowanych zjawiskiem mobbingu.
Program szkolenia może zostać dostosowany do konkretnej grupy docelowej.
Celem szkolenia jest przekazanie kompleksowej wiedzy na temat mobbingu. Szkolenie opisuje zagadnienie przede wszystkim z punkt widzenia prawnego. Przedstawia podstawy prawne, prawa pracownika, obowiązki pracodawcy oraz ewentualną jego odpowiedzialność. Dodatkowo uświadamia pracodawcę, jakie środki powinien podjąć w celu przeciwdziałania mobbingowi i w jaki sposób może zasadnie bronić się przed stawianymi zarzutami. Pracownikowi zaś przekazuje wiedzę o dostępnych środkach jego ochrony. Na szkoleniu przedstawione zostaną praktyczne porady zarówno dla pracodawcy jak i pracownika.
Szkolenie wyróżnia się nie tylko prawniczym spojrzeniem na mobbing. Celem szkolenia jest również przedstawienie psychologicznego aspektu tego problemu, czyli przekazanie umiejętności reagowania na niewłaściwe zachowania, a także opisanie zasad zarządzenia personelem oraz rozwiązywania konfliktów, w tym radzenia sobie z innymi, negatywnymi zjawiskami w organizacji.
Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnych warsztatów z elementami wykładu, prezentacji, dyskusji, ćwiczeń oraz case study.
MEC. ŁUKASZ RADOSZ
Radca prawny działający w Kancelarii CMW Legal ze Szczecina. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Dodatkowo ukończył ekonomię na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Jego zainteresowania dotyczą przede wszystkim problematyki z zakresu prawa pracy, cywilnego, handlowego oraz gospodarczego. Posiada bogate doświadczenie w zakresie kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych w szczególności w obszarze prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, pracy tymczasowej, outsourcingu, pracowniczych sporów sądowych, kontroli w zakładach pracy czy relacji ze związkami zawodowymi. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed sądami, urzędami oraz organami administracji publicznej.