GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do pracodawców oraz pracowników w szczególności kadry zarządzającej, menedżerów wszystkich szczebli, specjalistów oraz pracowników działów HR, kontrolerów, prawników oraz innych osób zainteresowanych zjawiskiem mobbingu. Program szkolenia może zostać dostosowany do konkretnej grupy docelowej.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest przekazanie kompleksowej wiedzy na temat mobbingu. Szkolenie opisuje zagadnienie przede wszystkim z punkt widzenia prawnego. Przedstawia podstawy prawne, prawa pracownika, obowiązki pracodawcy oraz ewentualną jego odpowiedzialność. Dodatkowo uświadamia pracodawcę, jakie środki powinien podjąć w celu przeciwdziałania mobbingowi i w jaki sposób może zasadnie bronić się przed stawianymi zarzutami. Pracownikowi zaś przekazuje wiedzę o dostępnych środkach jego ochrony. Na szkoleniu przedstawione zostaną praktyczne porady zarówno dla pracodawcy jak i pracownika.
Szkolenie wyróżnia się nie tylko prawniczym spojrzeniem na mobbing. Celem szkolenia jest również przedstawienie psychologicznego aspektu tego problemu, czyli przekazanie umiejętności reagowania na niewłaściwe zachowania, a także opisanie zasad zarządzenia personelem oraz rozwiązywania konfliktów, w tym radzenia sobie z innymi, negatywnymi zjawiskami w organizacji.
PROGRAM SZKOLENIA:
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE ZE SZKOLENIA:
METODY SZKOLENIOWE:
Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnych warsztatów z elementami wykładu, prezentacji, dyskusji, ćwiczeń oraz case study.
PROWADZĄCY: ŁUKASZ RADOSZ
Radca prawny działający w Kancelarii CMW Legal ze Szczecina. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Dodatkowo ukończył ekonomię na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego.
Jego zainteresowania dotyczą przede wszystkim problematyki z zakresu prawa pracy, cywilnego, handlowego oraz gospodarczego. Posiada bogate doświadczenie w zakresie kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych w szczególności w obszarze prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, pracy tymczasowej, outsourcingu, pracowniczych sporów sądowych, kontroli w zakładach pracy czy relacji ze związkami zawodowymi. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed sądami, urzędami oraz organami administracji publicznej.